ampli Arcam AVR600

à vendre ce magnifique ampli home cinema, ancien haut de gamme de la marque Arcam.

L'état cosmétique est proche du neuf sauf une légère marque sur le devant qui ne se voit presque pas en réalité (j'ai fait en sorte de la faire ressortir à l'image).

Bien entendu il fonctionne parfaitement, pour info je l'utilise principalement en entrée HDMI (AV) sur mon plasma Pioneer. Il possède entre autres une liaison Ethernet pour les radios et le réseau local.

Il valait plus de 4000€ en 2011 et j'en voudrais au moins 750€.

Vu la qualité de la bête le colis est forcément très lourd mais passe dans les limites de Colissimo donc envoi possible (frais de port à négocier).

Avec tous les accessoires et dans son carton bien sécurisé..

Analogue Audio

  • 120WPC continuous power output into 4 or 8 ohms loads (all 7 channels driven at 1kHz)
  • Stereo output power over 150WPC into 4 or 8 ohms, 20Hz to 20kHz
  • Huge toroidal power transformer and high efficiency class G amplifier ensures ample power for even the most demanding programme material
  • In 5.1 speaker setups channels 6 & 7 assignable to bi-amplify front left and right or for use in Zone 2
  • Audiophile quality components for best sound quality
  • Multi-channel 7.1 analogue input for DVD-A or SACD sources
  • Stereo direct mode bypasses and disables all digital processing for 2 channel analogue sources
  • 9 stereo analogue inputs (including one MM phono input & front 3.5mm AUX input)
  • Zone 2 stereo audio, from analogue inputs (Source and volume control independent from main zone)
  • Zone 3 stereo audio, from analogue inputs
  • Linked to Zone 2, volume control independent
  • DAB/FM/AM or FM/AM stereo tuner with 50 presets
  • Sirius Home Connect compatible input
  • Support for iPod via Arcam rLead / rDock (independent of RS232 connection)

Digital Audio

  • State of the art Analog Devices ADSP-21366 & ADSP-21367 DSPs for surround decoding
  • Crystal Semiconductor 24bit 192kHz DACs, stereo ADC and precision electronic volume controls
  • Dolby TrueHD, Dolby Digital+, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx, DTS HD Master
  • Audio, DTS High Resolution Audio, DTS-ES Discrete, DTS-ES Matrix, DTS96/24, DTS Neo:6
  • Dolby Volume processing for balancing of program material gain and tonal balance
  • Adjustable crossover switching 40Hz, 60Hz, 80Hz, 100Hz, 120Hz, 150Hz
  • 8 digital inputs 4 rear optical, 3 co-axial, 1 front 3.5mm optical AUX input
  • Global audio delay, adjustable from 0-1000 milliseconds, to compensate for video processing delays in digital displays and sources
  • USB input for audio file playback from UPnP mass storage devices
  • Ethernet connection for Internet Radio and audio streaming

Video

  • 5 HDMI inputs (up to 1080p, Deep Colour)
  • 2 HDMI outputs (up to 1080p, Deep Colour)
  • 5 Component inputs, one monitor output (up to 1080i)
  • 5 S-video inputs, one monitor output, 2 tape outputs
  • 5 Composite video inputs, one monitor output, 2 tape outputs
  • Full video up/down conversion & frame rate conversion of all inputs where technically allowed
  • Video enhancements: Edge enhancement, Mosquito noise reduction, Random noise reduction, Block noise reduction

SAM_2236.JPG

SAM_2239.JPG

SAM_2238.JPG

Vous devez être membre de Club Hifi pour ajouter des commentaires !

Join Club Hifi

Votes 0
M'envoyer un e-mail lorsque des personnes répondent –

Réponses

  • VENDU !
  • Bonjour, je souhaite vous faire une proposition en MP, pouvez-vous accepter ma demande "d'amis" ?
  • dixit ?

    KM a dit :

    PM SVP merci

  • PM SVP merci

This reply was deleted.